E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2008-03-13

Skolfront ikväll

Ikväll ska jagtill Stockholm och debattera överetableringen av friskolor i direktsändning i programmet Skolfront som visas i SVT2 kl 19.30. De ringde och ville ha med mig efterha läst en krönika jag har skrivit i ämnet. Motståndaren blir Mats Gerdau (m) från riksdagens utbildningsutskott. Jag har aldrig tidigare gjort något sådant förut, men det ska bli roligt och utmanande!

Min infallsvinkel är att jag inte är emot friskolor, men med överetableringen som sker nu så slår det mot kommunens ekonomi och kvalitén i den kommunala skolan.

Håll tummarna!

3 kommentarer:

Anna N sa...

Såg precis reprisen av Skolfront. Du var grym! Lugn och saklig!

Anonym sa...

Instämmer!!!!
Du golvade honom!

Anonym sa...

Synd att jag missade detta. Med tanke på att jag arbetar på en skola som ska läggas ner och några föräldrar arbetar för att göra det till en friskola... bla familjen Borg. Kan tala om att det aldrig hade varit sådan uppslutning som när frk Olovsson var på föräldrarmötet..