E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2007-02-04

Ledig helg i Stockholm

Den här helgen tog jag ledigt från allt och åkte upp till Stockholm för att (framförallt) hälsa på min syster Paula. Det var välbehövligt och roligt. Jag var framme vid lunchtid, och vi började med att äta en lätt lunch på riksdagscaféet. Min syster jobbar på riksdagen, närmare bestämt som utskottssekreterare på den socialdemokratiska riksdagsgruppen. Det var roligt att få se hennes arbetsplats och lite hur det fungerar där. Sedan kom min svåger (Fredrik Olovsson, riksdagsledamot för (s) från Katrineholm) och gav mig en "private tour" på Riksdagen. Jag fick se nya plenisalen, första- och andrakammarsalerna, den stora ingången, några utskottsrum, konst mm. Har varit där förut, men det var naturligtvis extra roligt att få en egen special-guidning!
Resten av helgen ägnades, som vanligt när jag umgås med min syster, åt shopping, mycket och god mat samt bra filmer. Vi såg bland annat "The Departed" på bio. Jättebra skådespelarinsatser, spännande intriger, överraskande slut. Speciell film... se den! Fick under helgen även chansen att träffa en del av släkten (som jag träffar alldeles för sällan). Speciallt roligt var det att träffa kusinen Vickan som gör underbart fina smycken! (Tack Gunnel för att du köpte ett jättefint halsband åt mig!)
Tyvärr måste jag avsluta helgen med att dyka ner i Natinalekonomi-böckerna igen....
Men tack Paula och Fredrik för en skön helg i Huvudstaden!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv och välkommen tillbaka snart - till Stockholm eller hem till oss i Katrineholm! Det är så roligt när du kommer och hälsar på! :-) Nästa gång kanske vi kan hinna med en afternoon tea också...?!

Teresa Carvalho sa...

Klart jag kommer! Jag har ju tydligen en egen bäddsoffa som bara står o väntar på mig =)*Bakelse på Sultans*