E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2007-02-18

Farewell West Wing!

Och så var slutet kommet. Det sista avsnittet någonsin av serien Vita Huset (West Wing) har nu visats i SVT. Det känns sorgligt att veta att jag aldrig kommer att få se ett nytt avsnitt. Men jag är tacksam för de sju fantastiska säsongerna, it's been a pleasure!
Jag kan upprikigt säga att Vita Huset (eller West Wing om den egentligen heter) är den mest genialiska, smarta, välgjorda, spännande, intressanta TV-serie som någonsin skådats! Därför ville jag skriva några rader för att hylla och sörja slutet.

Sista avsnittet avslöjade inte allt, det lämnade några obesvarade frågor. Vad hände exempelvis med Kazakstan-krisen, blev det officiellt mellan Josh och Donna (det är klart att det blev, men ändå...)? Men det är också det som är charmen med West Wing. Det är inte överdramatiserat, overkligt och putte-nutt-slutet gott allting gott, om ni förstår vad jag menar? Tvärt om! Den här serien handlade först och främst om politik. Även jag måste säga att de olika karaktärerna verkligen har gett West Wing sin charm. Alla älskar vi President Bartlet, Josh, Leo, C.J, Toby, Donna, Charlie, Sam och alla de andra...

Det har gjorts andra försök att rida på West Wings våg av framgång, jag tänker bland annat på Commander in Chief med Gena Davies. Vilket skämt! Jag såg några avsnitt men satt mest och garvade (och inte för att det var roligt...). De försökte göra en Vita Huset- liknande serie men där politiken liksom blev en bisak. Bara det att presidenten var partipolitiskt obunden... Lägg ner! (det gjorde den väl också...?!)

Men tillbaka till Vita Huset/West Wing...
Vila i frid, du kommer ses om många gånger och för alltid bli saknad.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Amen. Bättre serie får man leta efter.... (folk på jobbet har dvd-boxen, så jag ska nån gång så småningom kolla igenom hela sista säsongen en helg tänkte jag ;-))

Anonym sa...

Ja, den är verkligen fantastisk. Tack och lov att den finns på dvd så man kan se den om och om och om igen...!

Anonym sa...

Uppdatering: Upptäckte dessutom idag att det går repriser av gamla säsonger (typ näst sista tror jag, eller kanske den innan det) lördag-söndag på svt....

Anonym sa...

Jag fick upp ögonen för serien ganska sent, men nu har jag köpt alla säsongerna och hunnit till och med den femte. Märker att den blivit starkt beroendeframkallande så jag får väl börja om från början när den är slut.