E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2007-03-05

SSU Östergötlands DÅK

I söndags hade SSU Östergötland sin DÅK, distrikstårskonferens då vi bland annat valde en ny ordförande, Ellen Oskarsson från Linköping. Hon efterträder Christoffer Karlsson från Norrköping som vi alla kommer minnas som en stark och framgångsrik ledare för SSU-distriktet. Man skulle kunna säga att vi går in i en ny era. Jag tror att den nya distriktsstyrelsen kommer lyckas göra ett jättebra arbete med sikte på att vinna valet 2010, det är en bra blandning av förnyelse och erfarenhet. Lycka till!

Under DÅK:en behandlades också motioner och handlingsprogram som skapade bra debatter. Bland annat tog vi beslut om att vara vaksamma och aktivt ta avstånd från och varor och tjänster med kopplingar till främlingsfientliga och icke-demokratiska personer och företag. (Detta efter en motion skriven av mig själv…). Vi var t.ex. också överens om att skolor ska vara skyldiga att erbjuda sina elever hjälp med läxläsning. I handlingsprogrammen ändrades inte något alltför grundläggande, men de flesta ändringsyrkanden som gjordes av ombuden gick igenom. Personligen är jag mest nöjd med att mitt tillägg i Europaprogrammet om att Europapolitiken måste integreras med den övriga politiska agendan och bli en naturlig del av den.

För övrigt vill jag också passa på att rikta ett tack till den gamla styrelsen för sina insatser, speciellt Christoffer Karlsson. Jag vill också tacka för en väl genomförd DÅK-helg (framförallt Olle).

Nu hoppas jag på ett framgångsrikt år för SSU Östergötland!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Teresa!

Läste ditt inlägg jag har typ skrivit samma sak eller inte egentligen men om Karlsson och det. Du kan ju följa den om du vill.

Anonym sa...

oj vad skumt det blev mitt inlägg men men jag är lite yr och sjuk idag. Ha det bra! Kram