E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2007-09-07

Det rör på sig...

Det har hänt ganska mycket i den politiska världen under denna vecka... Försvarsministern avgick och visade än en gång upp regeringens svagheter och oförmåga att hålla ihop. Det märks också att höstbudgeten väntar bakom husknuten, vårdnadsbidragets finansiering och genomförande har fått en ny våg av uppmärksamhet. Detta har jag tidigare bloggat om, i anknytning till att det var uppe i Norrköpings kommunfullmäktige. Och jag kommer att fortsätta att argumnetera emot förslaget i samband med budgetens presntation. Men jag kan återigen upprepa att förslaget är snedvridet och gynnar en väldigt liten klick människor, samt är både en klass- och jämställdhetsfälla. 3000 i månaden, vem kan leva på det? Det handlar inte om valfriehet! Det kan det omöjligt göra när nästan ingen kan välja detta och samtidigt överleva såvida man inte uppfyller en massa andra ekonomiska och sociala krav...
Avslag!

Inga kommentarer: