E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2007-09-24

Låg nivå på fullmäktige

Ikväll skämdes jag över nivån på debatten i kommunfullmäktige. Ärendet gällde att vi skulle aktualisera det lokala Agenda 21 programmet. Att envisas med att fullständigt nedvärdera programmet som så många Norrköpingsbor har slitit med var lågt! Det måste aktueliseras, det var liksom poängen... Men den fullständiga arrogans och personangrepp som genomsyrade debatten, detta (låt mig understryka) från båda sidorna var pinsamt! Och pinsamt oorganiserat. När personangreppen och Reinfeldts uttalande i media tog över Agenda 21-debatten borde man hårdare ha ingripit och inte låtit den låga nivån att fortsätta!

Senare debatterades ordningsbetyg. Kan inte låta bli att kommentera att dagens fullmäktigesammanträde var minst lika stökigt som de klasser som borgarna utmålar som bråkiga. Om ordningsbetyg skulle hjälpa som borgerligheten menar borde ledamöterna i kf ha fått det. Men ärligt talat, vad hade det hjälpt? Dessa personer blev ju uppmärksammade på hur de betedde sig, och inte blev det bättre. Det samma gäller för ordningsbetyg i skolan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Man skulle önska att ALLA fullmäktiges ledamöter läser vad du skriver...