E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2007-10-03

sd:s första motion

I går fick jag veta att Sverigedemokraternas Petter Carlsson har skrivit sin första motion till kommunfullmäktige i Norrköping. Den handlar om att alla kf-ledamöter borde praktisera inom äldrevården. Vilket parti motionen än hade kommit från hade jag velat avslå den, men det är som ni förstår inte innehållet i denna motion som är anmärkningsvärt. Petter Carlsson har inte varit på kf på mycket länge, vi hade nästan räknat ut honom och tänkt att han har tröttnat och gett upp. Tvärt om visar det sig nu att han varit flitigare än någonsin och att han är redo att börja föra politik. Jag tycker att det är läskigt. Helt ärligt. Det är famförallt så jag känner. Jag vet inte om jag själv känner mig mogen att debattera mot honom i fullmäktigesalen. Därmed inte sagt att man inte borde göra det! Jag hoppas VERKLIGEN att det finns folk från alla andra partier som känner sig taggade för detta. Och att jag själv blir det så småningom. Men just idag, dagen efter beskedet känner jag mig mest illa till mods.

Jag brukar inte ofta hålla med Mathias Sundin, men idag är han värd en eloge. Hans reaktion på sd-motionen var att Petter Carlsson fört kanske borde praktisera i kf!

Inga kommentarer: