E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2007-10-11

Sydafrika och Namibia

På måndag åker jag och Fabian till Sydafrika på ett SSU projekt som vi har med ANC:s ungdomsförbund i Despath och Uitenhage i port-Elizabeth trakterna. Det är ett projekt som finansieras av Olof Palme Centret som vi har haft pågående under en tid. I april var Kaisa och Milli där. Men nu är det alltså vår tur. Jag har aldrig varit utanför Europa, så det ska bli extra spännande! Vi är i Sydafrika i två veckor, och vi har ett fullproppat schema. Först ska vi till Kapstaden och turista litegrann. Vi ska besöka Robben Island och Taffleberget såklart. Sedan bilar vi utmed kusten till Port Elizabeth under några dagar. På vägen ska vi bland annat bada med delfiner (om de vågar sig fram!). Väl framme börjar arbetet. Projektet handlar om hur man arbetar i en demokratisk organisation, framförallt med studiecirklar.

Från Sydafrika ska vi sedan vidare till Namibia, dock inte under samma projekt. Både jag och Fabian är också aktiva s-studenter, så efter kontakter som vår klubb Sodalitas har haft med motsvarnde ABF i Windhoek och en professor som har gästföreläst på Campus Norrköping om edn demokratiska utvecklingen i södra Afrika, så har vi blivit ditbjudna. Vi fick ett bidrag av ABF Östergötlnad för detta- tack så mycket! Resten betalar vi ur egen ficka.

Mycket mer än så vet jag faktiskt inte vad som kommer att hända.
Jag hoppas att jag har tillgång till Internet under resan. I så fall så ska jag blogga lite då och då, så titta gärna in med jämna mellanrum!

Kram på er alla!

1 kommentar:

Linda Uller sa...

Jag hoppas ni får möjlighet och tid för att lämna lägesrapportering,det ska bli mycket spännade att se hur resan blir, särskilt "hoppet" till Nabibia :-) Lycka till och trevlig resa. Jag har förresten lagt upp en länk till din blogg på min sida.