E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2007-10-22

Uitenhage

Det var visst inte helt latt att fa tillgang till internet under tiden vi reste fran Kapstaden tll Uitenhage dar vi ar nu. Det ligger nagra mil utanfor Port Elizabeth.

Resan fran Kapstaden tog tva dagar aven om det "bara" ar 70 mil. Jag har forresten kort ungefar halften av den biten! Forsta gangen i vanstrtrafik for min del! Att det tog tva dagar med bil berodde naturligtvis pa att vi stannade vid flera strander ut med Indiska oceanens kust och vingardar i vindistriktet. En mycket trevlig resa med andra ord!

Men nu ar vi som sagt framme i Uithenhage dar vi har vart projekt (samt i grannstaden Despach). Projektet som ar mellan SSU Norrkoping och ANC Youth League i dessa tva stader ar ett projekt som handlar om demokrati och folkbildning med studiecirklar som metod. Malet som de sjalva har satt upp ar bland annat att oppna ett ungdomscenter dit ungdomar kan ga och prata om HIV och Aids.
Idag har jag och Fabian berattat om hur SSU fungerar och hur vi arbetar. Det gick bra. Vi har stora forhoppningar pa projektet aven om vi ar lite bekymrade over maktcentraliseringen i deras organisation vilket kan ga ut over projektet. Men det ar ju darfor vi ar har a andra sidan, for att visa hur man arbetar i en fungerande demokratisk organisation.

Forhoppningsvis aterkommer jag inom kort!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Hoppas att allt är bra i Sydafrika! Kom ihåg vad jag sa innan du åkte... ;) puss och kram / Martin

Anonym sa...

Skönt att läsa att allt gått bra hittills!Rykten därnerifrån säger att du gjort starka avtryck...
P+K

Anonym sa...

Okej, hoppas att ni inte hade allt för trevligt på alla vingårdarna när ni körde denna långa sträcka...!

Jag håller tummarna för att allt går bra fortsättningsvis!

Kramis från syrran (och maken hälsar förstås)