E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2010-02-09

Intervju & SJ

Idag har jag blivit intervjuad av studenttidningen. Fick berätta om min studietid och mitt jobb. Kul! Vet inte om jag hade några revolutionerande tips, mne förhoppningsvis kanske någon läsare/student blir peppad över att det finns en ljus framtid efter studierna. Det ser ju mörkt ut för många på arbetsmarknaden, hade själv lite småpanik i somras/höstas innan jag fick mitt jobb.

För övrigt tycker jag att det är sjukt dyrt att åka tåg. tycker inte alls att det är rimligt att det är lika dyrt att exempelvis åka tåg fran Norrköping tilol Malmö som att flyga härifrån till Köpenhamn. Ska snart åka till Luleå, tågbiljetten till Arlanda är ju lika resurskrävande som flyget till Norrland. Sistaminutenbiljetter finns oftast inte med X2000 till större städer, så det går inte att förlita sig på det. Det ska man heller inte behöva, jag tycker att det är rimligt att kunna boka in en resa en månad i förväg till ett rimligt pris. Vet inte riktigt hur man ska komma åt tågprisproblemet, men min uppfattning är att det inte har varit riktigt så här illa jämt. Verkar nästan som att de rörliga priserna mer har blivit ett sätt att befästa de höga priserna, men där enskilda sista minuten och tradera-biljetter är billiga. Men det är min högst personliga erfarenhetsmässiga bild. Något borde i alla fall göras, för det finns många miljömässiga vinster med att välja tåg framför flyg.

Inga kommentarer: