E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2010-02-24

Rödgröna erkännanden i utrikesfrågor och hushållsnära tjänster

Jag är verkligen glad över vissa saker som den rödgröna oppositionen har kommit överens om gällande utrikespolitiken. Det gäller erkännandet av Västsahara (Afrikas sista koloni, där ickevåld är befolkningens strategi) samt 1915 års folkmord i Turkiet. Det var bara det jag ville säga =)

PS. Just det- tycker för övrigt att ni ska kika in på Kikki Liljeblads blogg där hon skriver tänkvärdheter om den återaktualiserade debatten om hushållsnära tjänster. Hon skriver avslutningsvis "Men sluta att moralisera över städning som företeelse och hantera diskussionen om skattesubvention som vilken annan fråga som helst". Jag håller med Kikki i mycket av det hon skriver. Frågan om denna skattesubventions vara eller icke vara bör diskuteras utifrån hurvida det är något att prioritera eller ej när det ställs mot andra reformer, inte huruvida det är "fult" eller inte att städa hemma hos andra. Även utifrån en sådan utgångspunkt kan man landa i olika ställningstagande, varför Kikkis inlägg kanske är än mer intressant.

Inga kommentarer: