E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2007-08-12

Hemma igen

Nu är jag hemma igen efter en intensiv SSU-kongress i Örebro. Det har varit jobbigt men roligt! Extra stolt är jag över Östergötland som förutom en plats i FS också fick igenom en skrivelse om att värna snabbtågstrafiken som knyter samman storstadsregionerna, samt att ALLA mina förslag på ändringar och tillägg i det internationella programmet gick igenom! Bifall till FS nya förslag i sin helhet! =)

Igår anordnade jag för övrigt en snäll variant på möhippa för min älskade storasyster som ska gifta si om mindre än en vecka. Det blev kidnappning följt av choklad- och portvinsprovning och till sist en underbar middag på Durkslaget. Lyckat!
Imorgon ska jag åka till metropolen Katrineholm och planera det sista inför bröllopet med min syster. Sedan kommer min farbror, faster och kusin från Portugal hit. Det ska bli kul att umgås med dem resten av vecka som sedan avslutas med bröllopet som sagt.

Had gärna hunnit med en sväng nedåt kusten under veckan också, men det får bli väldigt snart ändå...

2 kommentarer:

Markus Blomberg sa...

Jag tror faktiskt på snabbtågen som sammanhållande framtidsmodell. Tänk vilka stora tillväxtregioner vi kan skapa!

Tack för en bra kongress :)

Anonym sa...

Av egen erfarenhet vet jag hur det är att komma hem efter nattmanglingar på SSU-kongresser...det tar ett par dagar innan man sovit ifatt.
Så det var fantastiskt att du orkade med att ordna möhippan. Tur hade ni ju också, eftersom Durkslaget fick slå igen sina portar i måndags efter att Socialnämnnden beslutat dra in utskänkningestillståndet...