E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2007-08-29

Back to reallity

Nu är sommaren över på rikigt. Det gick konstigt nog inte upp för mig när jag började mina statistik- och juridikföreläsningar förra veckan, utan när det var terminens första kommunfullmäktige i måndags. Det var en mjukstart, inga extremt tunga ärenden (även om diskussionen som föranleddes av en enkel fråga om Östgötatrafiken var högst intressant, men mer om det vid ett senare tillfälle...) och en kort sammanträdestid. Vi var klara innan åtta, och det är första gången för mig! Onödig ajournering dock, ni som var där vet vad jag menar...!

Ser fram emot höstens politiska fajter, inte bara i fullmäktige, men även i gymnasienämnden och i partiet, SSU och s-studenter! Just nu händer det mycket i SSU för min del. Det är snart dags för studieresan till Bryssel som jag i våras kämpade med att få till stånd, och i oktober bär det av på projektresa till Sydafrika!
Jag fortsätter även att skriva framförallt politiska reflektioner i min numera egna spalt i Folkbladet varanan onsdag.

Upp till kamp!

Inga kommentarer: