E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2009-08-24

Återupptar bloggandet!

Sommaren och förhållandet är över, och ett nytt kapitel av mitt liv påbörjas (även om det för tillfället inte känns som att det bara är i positiv bemärkelse). Det var länge sedan jag bloggade, man kan nog säga att jag slutade. Men nu känner jag att det är hög tid att börja igen. Jag har alltid känt att skrivandet kan vara en form av självterapi, men då jag slutade blogga var jag aktiv skribent på andra håll. Jag var krönikör i Folkbladet, och skrev så fingrarna blödde i mina studier. Nu är studierna avklarade och jag kan stolt säga att jag har en pol.mag- examen. Jobben lyser med sin frånvaro, även om jag letar febrilt. Därför pluggar jag även denna termin, dock med mindre press på mig själv. Jakten på Jobbet lär du också få följa här... ;-)

Vidare drar nu den politiska höstterminen igång, och det är ett år kvar till Valet. Ett mycket avgörande sådant, om du frågar mig. Vinner högeralliansen även nästa år kan vi se förödande konsekvenser av ett rejält systemskifte i Sverige. Av den anledningen känner jag också att jag vill kontinuerligt ge min bild och dela med mig av mina reflektioner av den politiska utvecklingen. Mer personliga berättelser får nog också lite större utrymme på bloggen framöver. En av anledningarna till att jag slutade var nog att jag tyckte att det blev lite småtråkigt att alltid vara "politiker" på bloggen. Politiken är en stor del av mitt liv, varför jag också fortsättningsvis kommer lägga fokus där. Men jag är också ung kvinna, på jakt efter jobb, fotbollsintresserad, halvportugis, vinälskare, moster och mycket mycket mer.

This is me! Vill du veta vad jag funderar på? Titta gärna in och ge dina kommentarer!

E pluribus unum! /Teresa

5 kommentarer:

llllllllllllllllll sa...

Kul att du börjat blogga igen! Följ gärna min via länken nedan!

Ha de!!

Emma sa...

Härligt Teresa!

joao pinheiro sa...

Kul att du är färdig med dina studier. Bra tt du skriver. Vi behöver vara många som visar att vårt alternativ är bäst! Jag bloggar( lite försiktigt) på pinheiroisundsvall.blogspot.com
Du kan gärna kolla och följa!

Morgan Eklund sa...

Kör på! Pennan är vassare än svärdet... Och om det inte är långa analyser varje gång så blir det bara bättre och mer läsvärt för det, inte minst för oss som känner dig.

Johan Lundberg sa...

Kul att du är igång igen!