E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2009-08-27

Min kväll: Khemiri, DS och fin vän

Det här blir inget jätteavancerat blogginlägg, men å andra sidan har inte min dag varit speciellt avancerat...

Idag har jag skrivit min första uppgift på min nya kurs (Invandrar- och kulturkunskap). Det innebar en analys av boken Ett öga rött av Khemiri. Jag har läst boken tidigare, men måste erkänna att när jag läste den igen, med ett större inslag av det analyserande öga,t så kunde jag uppskatta boken på en annan nivå. Jag tänker inte uttråka er med mina slutsatser, men uppmanar er som inte läst den att göra så, och även ni som tidigare tagit del av denna nutida kultbok. Jag tror alla kan känna igen sig, om inte i Halim, så i alla fall i det svenska samhället och hur vi betraktar "andra".

Eftermiddagen och början av kvällen ägnades åt SSU:s distriktsstyrelse. Ett bra möte, och vi fick till och med till en häftig ideologisk debatt. Ni som tror att vi i SSU alltid är ense om alla detaljer i vår politik- tänk igen. Tack till er som var på mötet! Det påminnde mig om varför jag är så engagerad, och hur interna debatter kan föra oss vidare!

Till sist: Vinho branco med Emma. Du är för härlig! En perfekt avslutning på min kväll.

God afton!
/Teresa

2 kommentarer:

Morgan Eklund sa...

Inget fel på icke-avancerade blogginlägg. Och, för det mesta, ännu mindre fel på sådana dagar...

Anonym sa...

Nu har jag läst i fatt dina bloggar. Jättehärligt att få läsa vad du skriver igen...jag har verkligen saknat det.
Kul att se att det fortfarande finns ideologiska debatter på SSu-mötena och inte en massa tjafs.