E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2009-08-30

As músicas da minha vida...

...eller mitt livs musik, är en skiva min pappa har gjort åt mig. (Helt lagligt ska tilläggas). Jag har valt låtarna och pappa har gjord fodralet mm, och så var det hans idé...!

Här är låtarna, tillräckligt många för en dubbelskiva: (ska också tillägga att jag endast tillät mig själv att ta med EN Beatleslåt per skiva för att undivka att göra det till en Beatlesskiva. Oerhört svårt att välja, så även om det finns fler minst lika bra så är de väldigt personliga för mig)

The Beatles- Here comes the sun
Coldplay- Fix you
U2- With or without you
Natalie Imbruglia- Torn
Rui Veloso- A paixão
Monica Zetterlund- Trubbel
Simon & Garfunkel- The boxer
Dixi Chicks- Not ready to make nice
Goo Goo Dolls- Iris
Queen- Bohemian Rhapsody
Green Day- Basket case
Nelly Furtado- Try
The streets- Dry your eyes
Bob Dylan- I want you
Michael Jackson- Billie Jean
Tribalistas- Já sei namorar
Jovanotti- Serenata rap
Paul McCartney- We all stand together

The Beatles- Rocky Racoon
Bob Marley- no woman no cry
Rosario Flores- Como quieras que te quiera
Crash test dummies- Mmm mmm mmm
Radiohead- Creep
Madonna- Like a prayer
Oasis- Wonderwall
The Eagles- Hotel California
Whitney Houston- I have nothing
Eros Ramazotti & Tina Turner- Cose della vita/Can't stop thinking of you
The Beach Boys- God only knows
Extreme- More than words
No doubt- Don't speak
Uno Svenningsson- Under ytan
Bonnie Tyler- Total eclipse of the heart
John Lennon- Working class hero
Jeff Buckley- Hallelujah

2 kommentarer:

joao pinheiro sa...

Mycket bra val! Och naturligtvis måste Bohemian Raphsody vara med...Sedan är Cose dela vita med och jag saknar bara något av Sergio Godinho!

Camilla sa...

Skulle jag gärna oxå ha en kopia av...