E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2009-08-25

Unreal- yet as real as real can be

Igår drog den politiska verkligheten igång igen efter sommaruppehållet. Men det var nog det kortaste gruppmötet jag varit på under min tid som fullmäktigeledamot. Efteråt gick jag och fikade med E. Det var välbehövligt! Kanske inte så mycket det hon sa, men på något sätt fick hon mig att säga alla de saker jag har behöv säga högt för att se på det som har hänt mer klarsynt. Jag svamlar, och bara några av er förstår vad jag syftar på. Men det är skitsamma. Vad jag vill förmedla är den där känslan då man helt plötsligt förstår, ni vet? När kaoset makes sense. Ett stort steg för att gå vidare. Jag är fullkomligt övertygad att jag kommer tappa den här känslan igen, men vetskapen om att jag har funnit den en gång kommer underlätta att hitta tillbaka till den. Det är i alla fall en tröst. För i övrigt är vardagen liksom uppochnervänd.

Senare ska jag bege mig till universitetet. Den här terminen, åtminstone till någon anställer mig, läser jag två kurser: invandrar- och kulturkunskap samt 3:e-världenkunskap. Den ena kursen är en kvällskurs, och den andra drar inte igång förrän nästa vecka. Så tekniskt sett pluggar jag bara på halvfart den här veckan. Det är rätt skönt att smygstarta, men rastlös som jag är har jag svårt att hantera det. Men, jag fyller ut tiden med sovmorgon, träning och Lost. Och bloggen såklart! Inte helt fel det heller…=)

Väl mött!
Teresa

Inga kommentarer: