E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2009-10-16

Slöjdebatten fortsätter...

... och jag börjar bli trött på synen att alla kvinnor med slöja är förtryckta!
Visst förekommer det att kvinnor tvingas bära slöja, men framförallt är det en kulturell tradition där många kvinnor ser den som naturlig. Många väljer till och med att bära slöja, trots att det inte varit en tradition i familjen, landet etc.

Lite nyans tack!

Om staten ska förbjuda vilka kläder jag får ha på mig när jag går till Hemköp vill jag inte bo kvar här. Så det så!

1 kommentar:

Marre sa...

Heej tjejen!
Det var jätte kul att träffa dig senast! Intressant blogg du har..
Jo jag tänkte om du har lust att skicka ditt nr till min mail mariiia_johansson@msn.com
Den är någon som är nyfiken på att träffa dig om du har lust? ;)
Hade bra! Kramkram