E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2009-11-10

Äcklad av sex-köpande politiker

Är nästan förvånad över hur lite det har rapporterats om kommunalrådet i Huddinge som köpt sex av en minderårig. Man skulle kunna tro att det världen stannade för att spy på en sådan grej. Visst finns det med i nyhetssändningar och tidningssajter, men förvånansvärt lite...

Jag blir så äcklad och förbannad att jag nog gör bäst i att inte försöka beskriva graden av känslorna. Jag utgår ifrån att de flesta känner som jag.

Jag slås också av vilken idiot i dess renaste bemärkelse denne Åke Blomqvist verkar vara. Liksom ursäktar sig med att han betalade tjejen för att komma hem till honom och ha sex med honom, men att han minsann inte kände till hennes ålder. Och vilket pucko har misslyckats med att stoppa strumpor i halsen på kommunalrådet? Berörd pol.sek eller dylikt har att skämmas av flera anledningar... Tycker inte att kommunalrådet har gjort sig förtjänt att ursäkta sig, och eftersom han inte har någon som helst rimlig ursäkt (vad skulle det vara?!) skulle han göra bäst i att hålla käften, ta sitt straff och sedan gömma sig väl.

Nä usch, jag blir bara så äcklad så det är bäst att avsluta här. Det är ungefär så lågt en människa kan sjunka. När sedan en politiker, en reell makthavare som utstakar vägen för samhällsutvecklingen, gör något sådant blir det dessutom ett bakslag för hela politiken i form av misstro till representanter och demokrati.
Ville bidra med mitt strå till stacken för att uppmärksamma denna avskyvärda handling...

1 kommentar:

Morgan Eklund sa...

Håller med. Finner inte ord för det själv. Gubben hade förstånd nog att avgå nu i alla fall.

Har själv gått runt och varit arg på det där halva dagen. Valde att blogga om något betydligt mer lustfullt i stället, men förstår helt dina känslor...