E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2009-11-22

Bestulen

Jaha, då var det dags för nästa polisanmälan. Börjar bli en lördagstradition.

Nej, skämt åsido. Igår var jag och några vänner på Palace (aldrig mer...) efter en trevlig singstarkväll. Vi hann vara där 20-30 miniuter innan katastrofen på dansgolvet inträffade. Jag dansade och min jäkla handväska gled av min arm när jag snurrade som bäst (nåja). 3 sekunder (!!!) senare var väskan borta. Paniken spred sig och vi letade över hela dansgolvet. Inget resultat. Vakterna hade såklart inte sett nåt, och vid det här laget kunde väskan befinna sig i Skåne. När jag stod och vaktade utgången (i brist på konstruktiva förslag) kom Åsa med väskan! Tyvärr var min iphone, en annan telefon och mitt mastercard borta. Inget annat: inte nycklar, körkort etc. Dags att spärra och göra polisanmälan. Pjuh. Ska tydligen inte vara några konstigheter att få tillbaka från försäkringsbolagete (förutom självrisken...), men jag kan tydligen inte få direkt hjälp under helgen. Så imorgon hoppas jag kunna införskaffa en ny iphone och förhoppningsvis finns det mesta av värde i säkerhetskopian (I love iphone, om det är som jag tror finns nummer etc kvar).

Over and out!

7 kommentarer:

Teresa Carvalho sa...

Eller just det...kameran!

Anonym sa...

Har du ställt in synkningen i iTunes rätt, dvs synkat t.ex. kontakter etc, så kan du få över allt till en ny iPhone så att den blir exakt som den som stals. Följ bara alla instruktioner noga och se till att du inte börjar med att synka den nya först. /Hälsningar från en som redan har en egen iPhone i Skåne och inte behövde din ...

Teresa Carvalho sa...

Hej Anonym!

Jag har inställt att bara synka på egen hand, och jag har nog aldrig synkat telefonbok/kalender (möjligtvis ngn gång i början). Men som jag förstår ska just dessa grejer (telfonbok/kalender) finnas i säkerhetskopian som tas när man synkar annat. Jag synkade musik för en vecka sen, så har jag tolkat rätt borde kontakter finnas i back-upen. Återstår att se, förhoppningsvis har jag en ny ikväll...

Beelzebjörn sa...

Någon har det lite körigt just nu...?

Kom in för att kolla om du hade bloggat något Vellinge-relaterat. Det pågår lite av en drive just nu.

Skulle du skriva något vore det kul att kunna länka en lokal icke-pirat ;)

Anonym sa...

Vad ska man säga...!!!???För djävligt räcker inte. Hoppas bara att polisen - och "privatspanare" kan lösa något.

Familjen Carvalho sa...

Björn: Vellinge hade varit något att blogga om, men du har helt rätt i att det har varit liiite körigt nu... ;-)

Får se om det blir nåt ändå.

Beelzebjörn sa...

Det finns ju tyvärr inte ont om material att blogga när det gäller främlingsfientligheten.

Hoppas du får lite lugn och ro ett tag nu.