E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2009-11-01

Partikongress

Igår var jag och besökte partikongressen. Det kändes lite lagom att åka upp en dag för att lyssna på debatt, tal och strosa bland montrarna. Är dessutm mycket nöjd med val av dag. Jag fick nämligen vara på plats då Henrik Schyffert höll ett stå-upp-tal som var oerhört roligt och uppskattat. Efter det följde ett briljant tal av en inspirerande Ingvar Carlsson följd av en innerlig Göran Persson. Senare talde även Wanja Lundby- Wedin som alltid är intressant att lyssna på.

Jag har även följt kongressen via SVT24 och SVTplay direkt. Har stolt noterat att östgötarna är flitiga i talarstolen och med yrkanden. =)

Det viktigaste med kongressen, förutom att fastställa politiska riktlinjer för kommande mandatperiod, är att det skapas ett "go" och peppad stämning partiet. Jag tror och hoppas att kongressen har uppfyllt detta mål, även om det säker krävs någon vecka att känna av. Kongressen har från mitt perspektiv i alla fall känts som ett stort avstamp för en intensiv valrörelse med mycket mycket starka känslor. Det är allvar nu. Nu kör vi!

Inga kommentarer: