E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2009-12-02

Anna Ankas julkalender, tidig lunchrast och tjejkväll

Hej hopp!

Idag skriver jag inte för att delge er några djupare politiska analyser, utan mest för att det är trevligt att blogga.

Äntligen december! Jag älskar december, för då är det jul! Och jag ÄLSKAR julen! Har haft några halvskakiga jular de senaste åren, men i år kommer allt att vara underbart, perfekt och supermysigt! Har naturligtvis bänkat mig framför julkalendern (med min chokladkalender i högsta hugg) för att bättra på julstämningen. Måste säga att den verkar sådär... Nästan så Anna Ankas julkalender på Aftonbladet är mer värd att se! Har förövrigt läst att TV3 kommer sända "Anna Anka och hennes vänner" kl 15 på julafton... Jojo... Så långt kommer jag aldrig släppa in den kvinnan, även om det är kul att garva åt henne i småklipp och Svenka hollywoodfruar.

Nu har jag tidig lunchrast. Ska iväg och föreläsa direkt efter lunch och måste börja bege mig typ kvart över 12, så den medhavda pastan får ätas nu. Tidigt, tur jag är hungrig!

Ikväll blir det tjejkväll! Först shoppa klänning via nätet, sen Munken för mat/vin och sen sista delen av Millennietriologin poå bio. Kan en onsdagkväll bli bättre? I think not!

Inga kommentarer: