E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2009-12-07

Mer Anna Anka

Okej, jag VET att jag inte borde uppröras av grodor som hoppar ur hennes mun, men jag bara måste avreagera mig lite. I dagens avsnitt av Anna Ankas julkalender berättar hon om sin syn på klimatkonferensen i Köpenhamn. Ni bara måste se själva. Tänk om Anna Anka hade haft någon som helst formell makt i världen... För det mesta är hon rätt harmlös, hon ger ett gott skratt helt enkelt för att hon är så dum. Men ibland blir jag mörkrädd...

För det första menar hon att världen hycklar när man först ber USA kriga i Mellanöstern för att sedan kritisera dem när de väl påbörjat kriget. HELLO MRS ANKA! Vem fan har bett USA att invardera Irak? Har du missat den lilla detaljen att USA gick in i Irak utan FN-mandat? Å andra sidan kanske jag begär för mycket av Anna Anka, jag kanske inte ska räkna med att hon vet vad FN är...?

Sen avslutar hon med att säga att man inte ska prata miljö under julen, för "det är too late..." Jaha, lika bra att hoppa julen och gå och dränka sig i polarisarnas smältvatten då...?

Jeeesus, förstår varför Paul Anka vill skilja sig...

Inga kommentarer: