E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2009-12-31

Gott nytt år!

För det är väl det man ska skriva såhär på nyårsafton?

Det är med lite skräckblandad förtjusning jag nu lämnar 2009 bakom mig och går in i 2010. Det här året har varit fyllt av såväl glädje som sorg. På många sätt har det varit ett riktigt skitår, det känns faktsiskt som att världen blev lite sämre år 2009. Jag ska heller inte sticka under stol med att det även på det personliga planet har varit lite jobbigt. Å andra sidan var det året jag tog min efterlängtade examen och tog ett kliv in på arbetsmarknaden. Jag har ett jobb jag är väldigt nöjd med i dagsläget, och jag är smätsamt medveten om att alla inte kan säga det idag. Förhoppningsvis sjunker arbetslösheten snart. Jag hoppas att en rödgrön valseger ska bidra till det bland annat. I övrigttänker jag inte orda speciellt mycket om nästa års val, det blir nog med utrymme för det här under våren, sommaren och hösten.

Jag tänker heller inte avlägga några nyårslöften, jag tror väl kanske inte helt på konceptet. Däremot ska jag försöka att lyssna till mitt hjärta, ha ett öppet sinne, och försöka vara den människa jag vill vara.

Det jag ser fram emot nästa år är resan till London med syster & CO, samt efterlängtad semester i Portugal. Och jakten på DSK =)

Med dessa ganska intetsägande ord önskar jag er alla ett riktigt gott nytt år! Nu ska jag göra mig vacker för nyårsfest i goda vänners lag med skaldjursplatå, kan ju inte bli allt för tråkigt...!

Väl mött,
Teresa

Inga kommentarer: