E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2010-01-08

Back to life, back to reality

Jaha, så var ännu en arbetsvecka slut. Okej, den har visserligen bara bestått av två arbetsdagar, men ändå. Fredagsmyset har således infunnit sig, precis som sig bör.

Zappade för övrigt precis över till Let's dance efter På spåret. Gudrun Schyman dansade, och efteråt frågade programledaren hur det uppskattas i riksdagen (typ). Tycker det är såå pinsamt med opålästa programledare. Det var ju inte någon liten detalj hon missade, att Schyman inte är riksdagsledamot. Hur missade hon att Schyman startat ett nytt parti som inte är representerade i Sveriges riksdag? Läser inte folk tidningar eller kollar på nyheter? Extra pinsamt för en programledare på en seriös kanal som TV4...

För mig är det liksom så främmande. Okej, jag fattar att man kan blanda ihop saker och ting om man inte är intresserad. Men det är inte det jag menar. Men det fck mig att reflektera över nyhetsuppdatering. För mig är det livsnövändigt att läsa tidningar, eller åtminstone text-tv, eller kolla in någon nyhetssändning. Något av det! Och jag vill påstå att det inte bara beror på ett starkt politiskt engagemang. Intresse för samhället jag lever i, det är för mig självklart. Jag vill för sjutton gubbar veta vad som händer omkring mig!

Well, det var dagens fundering.

Inga kommentarer: