E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2010-03-28

Vi är på gång!

Igår hade Norrköpings socialdemokrater årsmöte. Gäsp, kan man tänka. Årsmöten är inte alltid det hetaste, men igår var det faktiskt hett.

Stämningen var fantastisk. Min partikamrat Lasse Stjernkvist brukar säga: Gladast vinner! Jag tror att det ligger mycket i det. Vem vill hänga med människor som utstrålar hat och hopplöshet när man istället kan välja ett gäng glada människor som har visioner? Igår var vi många glada socialdemokrater som samlades för att bland annat välja ny ordförande. Kikki Liljeblad valdes med ett rungande JA, och det fick mig att känna mig riktigt peppad. Kikki står för ett modernt ledarskap och är en mycket klok politiker. S i Norrköping har goda förutsättningar att vara en offensiv kraft i valrörelsen.

Se upp, vi är på gång!

Inga kommentarer: