E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2007-05-20

SSU-verksamhet och BENFICA

Den här helgen handlar om 2 saker för mig:

1) KS helg med SSU Norrköping.
Är just hemkommen från en myckewt trevlig helg dfär vi framförallt har planerat höstens verksamhet. Den kommer kretsa mycket kring besöket från ANC:s youth league, men också teman som socialdemokratisk ideologi, för att inte glömma vår Brysselresa! Och ja, jag försvarade TP-titeln! =)

2) Benfica har ikväll chansen att vinna portugisiska ligan. Vi kan tyvärr inte göra det helt på egen hand, utan det kräver att Porto förlorar sin match. Ett troligare resultat är att vi slutar tvåa, vilket är helt acceptablet då det innebär en driketkvalificering till Champions league. Men det kräver att Sporting förlorar eller spelar oavgjort i sin match... En rysare med andra ord!
Viva o Benfica!

2 kommentarer:

Anonym sa...

TP:t var ju nu en gång delvis en läggmatch, men jag bjuder på det. Lycka till med fotbollen




och säg till om du behöver en korrläsare

Anonym sa...

Yes! Nästa år blir det väl en trippel seger eller vad säger du Teresa!