E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2007-05-02

1:a Maj

"Den första maj är solidaritetens dag. Och solidariteten känner inga gränser. Den blir nära och påträngande i en värld där människor lever i förtryck och förföljelse, i svält och elände. Den angår oss alla." Olof Palme, Kramfors 1964

Igår var vi många socialdemokrater runt om i hela världen som demonstrerade mot orättvisor av alla de slag. Jag fick äran att hålla tal både i Norrköping och i Finspång. Det var en uplevelse, lite pirrigt- men oj vad roligt! Jag tog tillfället i akt att prata om vikten av att samla oss redan nu för att vinna nästa val, och vinna kampen mot ökad främlingsfientlighet. Också miljön fick stor plats.

Måste också säga att det var fantastiskt att se det STORA tåget vi hade i år, tack alla ni som deltog och tittade på!

Vad behöver Sverige?! - Sverige behöver en socialdemokratisk regering igen!

3 kommentarer:

Laila sa...

Hej Teresa! Vilken fin blogg du har! Och vad kul att det gick bra på första maj :) Vi ses och hörs!

Kram
Laila

Anonym sa...

Håller med! Måste också säga att det var fantastiskt att lyssna på dagens bästa talare i Norrköping - det vill säga du. Härlig dag var det!

Anonym sa...

Ja, det var det roligaste 1 maj tåg jag varit med om på mycket länge i Norrköping. Tack alla SSU:are som fick upp stämningen med allt skanderande!
Och det var en LYSANDE talare som fick ett ett stolt modershjärta att slå hårt. Du var fantastisk!