E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2010-05-19

Min krönika i Folkbladet: Marknaden klarar inte bostadsbristen

Här kan ni läsa min krönika i dagens Folkblad. Den handlar kort och gott om att marknaden inte fixar bostadspolitiken och dagens akuta brist på egen hand. Vad gör regeringen? Ingenting! 3 av 4 allianspartier har inte ens någon bostadspolitik (i alla fall ingen som man kan läsa om på deras repsektive hemsidor). I krönikan lyfter jag tre saker som är viktiga för att möta bostadsbristen, som framförallt drabbar unga. Glädjande nog har de rödgröna partirna bostadsproblematiken på allvar. Det är dags för en regering som tar unga vuxna på allvar, en regering som investerar i framtiden!

Inga kommentarer: