E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2010-05-18

Zlatan-staty i Rosengård

En partikamrat och s-studentkollega till mig har föreslagit att man reser en Zlatan-staty i Rosengård. Det kan tyckas vara en udda och banal valfråga. Men Adrian Kaba som ligger bakom förslaget är ganska ensam i Malmös politiska kretsar om att vara uppvuxen och bo kvar i Rosengård. Han känner Rosengård. Han vet vad Zlatan betyder för Rosengård. Vi andra kan kanske förstå på ett abstrakt plan att Zlatan är en fantastisk symbol för Rosengård, men att förslaget (som S i Malmö har ställt sig bakom) kommer från Adraian Kaba gör mig stolt. Jag tycker att det förtjänar att uppmärksammas.

Jag passar även på att önska Adrian lycka till i riksdagsvalet, skulle vara bra med en Rosengård- representant!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

Har du någon gång funderat över Socialdemokratisk regeringens vapenförsäljning 1983 -2006 och att 80% av alla flyktingar som sökte skydd i Sverige kom från länder dit Sveriges regering sålt vapen (samma år) genom att muta ledare i flyktingarnas hemländer?

Anonym sa...

Vad känner du till om den svenska polisledningens (Stockholm, poliser Jennekvist, Lindholm, Liljegren, Åström, Palm, Andersson) vapenförsäljning till invandrare i Stockholm, Göteborg och Malmö?

Visste du att vapnet som användes att döda Mirzad Masovic aug. 2009, var ett vapen som polisen sålt via vapenhandlare Ahlberg och polisens infiltratör Sinisa N.?

Anonym sa...

Känner du till att Malmö-polis Elisabeth Walther anlitat (olagligt) civilperson Ivan Pantic, som dödades i Malmö dec. 2004?

Du stöttar Sossarna men vet inget om deras arbete för att råna Afrika sedan 1956. Visste du att den Socialdemokratiska justitie-modellen fängslat fler än 2000 invandrare som provocerats till att begå brott?

Anonym sa...

Thomas Bodström är huvudman i Sveriges största skandal genom tiderna. En skandal som hittills kostat 20 personer livet. Läs på internet hur Bodström styrde utredningar där polisens infiltratörer var inblandade i vapenförsäljning till invandrare.

www.corruptio.blog.com