E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2010-05-21

Tapas och mediciner

Sommaren är här! Igår blev det Halvars-premiär. Jag var där med mamma och min systerdotter Nelly som fick smaka mosters mjukglass. Gott!

Ikväll ska jag med syster och två kompisar till La Uva. Love that place! Speciellt kalvgrytan, vitlökskycklingen och de baconinlindade dadlarna! Som tur är ingår allt detta i den ihopkomponerade menyn för minst tre personer :-)

För övrigt har jag haft ont i huvudet sedan i söndags. På sjukvårdsupplysningen kunde de inte råda mig till någonting mer än att kanske gå till optikern. Jag vet att jag är lite lite närsynt, men optikern tyckte inte att huvudvärken borde bero på det. Blir kanske vårdcentralen på måndag. Blä. While on the subject: blir sjukt irriterad när man måste åka över halva stan till massa olika apotek för att hämta ut receptbelagda mediciner för att de privata inte har koll på vad som finns inne hos andra än deras egna butiker. Innan utförsäljningen kunde de säga precis vart man skulle åka om de inte fanns inne där man ville hämta ut. Nu är det en jäkla chansning, och uppenbarligen behöver man bil för att undvika att apoteksbesök ska bli en halvdagsaktivitet.

Men men...Hoppas lite tapas kan bota min huvudvärk!

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej jag hoppas att det hjälpte
m.v.h Fernando

Familjen Carvalho sa...

Det var en mycket lyckad kväll med fantastisk god mat!