E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2007-06-27

Brown

Nu är jag tillbaka från en härlig semester i Portugal! Idag började jag mitt nya (sommar)jobb på Marieborgs B&B.

Nytt jobb har också Gordon Brown fått. (Nu skrev jag rätt, av någon anledning brukar jag ofta säga fel "gordon Banks", men han spelade ju fotboll...)

Det känns lite som en era har tagit slut. Eran Blair. Tiden var onekligen inne för ett skifte, men hur kommer den "nye" Brown att klara den vikiga rollen som premiärminister? Bra, tror många, det blir svårt säger andra. Jag tror nog både och, för att vara sådär tråkig... Jag är mycket positiv till hans tydliga markeringar om att dra sig ur Irak. Det är enormt viktigt för freden i Irak, men också för Labour som tappat mycket mark i och med den alltför USA-vänliga politiken under Blair. I det stora hela tror jag på Brown, han har förutsättningar att reparera sitt parti som gått lite "knackigt" en tid tillbaka. Dock finns områden som kan bli problematiska. Storbritanniens agerande i EU kommer förmodligen att bli mer motsträvigt än tidigare, fler undantag kommer krävas vilket kan leda till att maskineriet går trögare. Det ska bli intressant att se hur Brown agerar i processen fram till ratificeringen av det nya fördraget.

Jag lär återkomma!

1 kommentar:

J.Büser sa...

Hej Teresa!

Yes allt är bra, men jag har inte fått någon semester, framförallt inte i Portugal ;)

Har jobbat på sommarjobbet. Såg att du länkat till min blogg, och det har jag också gjort till din.

Hälsningar

Johan