E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2007-06-29

Delegationshelg 1

Idag till och med fredag träffas Östergötlands delagation till SSU:s kongress i augusti på Marieborg (där jag sommarjobbar!). Det är första av två helger. Sedan blir det även en "kick-off-dag" några dagar innan kongressen start. Jag ser verkligen fram emot att sitta med mina kamrater från ditriktet och dikutera handlingsprogram, stadgar mm. Nu få vi faktiskt chansen att diskutera ALLT som vi tycker är viktigt för SSU att arbeta fram och tycka. Det lär bli djupa,intressanta och förhoppningsvis heta diskussioner såväl under delegationsträffarna som på själva kongressen. Men vi ska ha kul också! Alla i gruppen känner inte varandra så väl, men
det kommer vi snart ha ändrat på!

Under helgen kommer Jytte (kandidat till ordförandeposten) hit och pratar med delegation, likt Laila (också kandidat) gör vid nästa träff i juli. Det ska bli spännande.

Nu sitter jag på Marieborg och väntar på att delar av delegationen kommer och hämtar våra nycklar. Sedan ska jag faktiskt lämna och sticka till Katrineholm över kvällen/natten/morgondagens lunch för att hjälpa min syster och blivande svåger att planera sitt bröllop som ståndar i augusti. Kommer dock tillbaka imorgon, och då börjar allvaret.

Tack för den här gången!

Inga kommentarer: