E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2009-09-24

Ovanligt korkad budget

Sitter och stolpar delar av regeringens budget inför ett pass på en SSU-grundkurs jag ska hålla i helgen. Blir bara mer och mer förbannad ju mer jag tänker på denna ovanligt korkade budget. Hur kan man skära ner i komvux med ca 40 000 platser, sen skjuta till 10 000 platser och kalla det för en satsning? Speciellt med tanke på den stora årskull som tog studenten i somras...

Hur kan man i dessa tider låna pengar för att sänka skatten till dem som redan har det bra, som har ett jobb? Varför använder man inte dessa 10 miljarder till att satsa på jobb?! Regeringen själv skriver ju upp arbetslösheten framöver... Fattar inte Borg & co att det är hög tid att satsa på jobb åt fler istället för mer åt dem som har jobb?! Fattar inte regeringen, eller strävar man efter att öka klyftorna? Jag vet inte vad som är värst...

Inga kommentarer: