E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2009-09-07

Sumobrottning och unga socialdemokrater

Är fortsatt lite kraxig. Blev väl inte bättre av lördagens övningar, men oj vad roligt vi hade! I lördags fick jag en hemlig dag/kväll av mina tjejkompisar. Det började med sumobrottning (ni vet i såna där jättedräkter) på vildmarkskampen. Sedan blev jag stylad av "salong Johanna" innan det dukades upp med tapas, vin och senare utgång till Manesa och Palace. Sjuuukt skoj hörrni!

Ikväll ska jag på ett möte som jag verkligen ser fram emot. Möte kan ju låta lite tråkigt, men det här lär bli annorlunda. Tidigare har det funnits en förening för unga socialdemorkater i Norrlöping som kanske är lite för gamla för SSU, men som fortfarande är relativt unga i partiet. Nu görs ett försök att liva upp det igen, vilket är toppen! Ska bli urskönt att bara kunna konsumera politisk verksamhet för en gångs skull, och slippa styrelseansvar mm.

Allt för nu.

Inga kommentarer: