E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2009-09-29

Äntligen jobb!

Idag har jag gjort min andra arbetsdag på nya jobbet (ja, jag har fått jobb- äntligen!).
Jag har fått ett vik på upp till 2 år som informatör på Byrån mot diskriminering. Det är verkligen ett jobb som känns som passande för mig, min utbildning och mitt intresse, så det känns fantastiskt kul! Fast det är såklart mycket att sätta sig in i så här i början. Viss risk att det går ut övere bloggandet ett tag, men kika gärna in- för ambitionen är naturligtvis att bloggen inte ska dö för den sakens skull. Förhoppningsvis bidrar jobbet till lite nya perspektiv...

Att vara informatör på byrån innebär att jag till stor del ska vara ute och föreläsa om diskriminering (hör av dig för att boka in mig!) samt opinionsbilda kring diskrimineringsfrågor. Superkul! Ser verkligen fram emot att komma igång ordentligt efter sätta-mig-in-och-strukturera-fasen.

1 kommentar:

Ulla sa...

Lycka till! Det är verkligen ett jobb som passar dig.