E PLURIBUS UNUM



E PLURIBUS UNUM Välkommen till min blogg! Här ventilerar jag mina tankar, framförallt om politik, men blandat med lite annat. Jag är övertygad socialdemokrat, hängiven Benficasupporter, galet Beatles-fan, stolt moster och mycket annat. Häng med!


2010-04-05

Påskledigt

Nu närmar sig påskledigheten sitt slut. Ibland, som nu, är det så oerhört skönt att bara få ett break från allt. Några dagar när man bara kan slappa, ladda batterierna. Har varit lite mer aktiv än jag hade planerat från början, men inte ändå inte gjort så värst mycket. Ätandet har stått i centrum. Såklart. Hey, I'm a Carvalho. (Bäst att sätta igång med träningen imorgon...)

Förutom en del slappande framför TV:n och diverse filmer och gamla TV-serieavsnitt har jag hunnit med inhandlande av nya innerdörrar (renovering på G), familjeumgänge, långpromenad i solen, tjejträff, skärtorsdagsfest, Benfica-seger och lite filning på politiska texter. Snart skruvas valtemperaturen upp, så det är hög tid för uppdatering, finjustering och argumentationstrimning. Det finns alltid en risk att man "over-do":ar sådana saker, så därför hoppas jag att inte för mycket tid ägnas åt sådant (men visst, en del). Ideologi, eller vägval/färdriktning, är snarare vad jag tror detta val kommer att handla om. Magkänslan ska därför inte underskattas, utan uppmuntras.

Anyways, jag har tagit det rätt lugnt under påskdagarna. Har fått en del ny energi att möta våren med. Det kommer behövas! Men fortfarande återstår några timmar, och dem ska jag spendera tillsammans med mitt påskägg :-)

Glad Påsk! (Bättre sent än aldrig, ey?)

Inga kommentarer: